Afspraak

Maak kennis met Jeroen van FourTOP ICT!

Wesley
20-apr-2017 11:21:20

Jeroen Janse vindt de diversiteit aan opdrachten, de langdurige relatie met de klant en het zoeken naar een passende oplossing het leukste aan zijn werk bij FourTOP. De ene dag is hij bezig om voor een klant een nieuwe HyperV cluster te bouwen en de andere dag mag hij weer iets totaal anders doen. Hoog tijd om hem beter te leren kennen!

Jeroen, stel jezelf eens voor!
“Mijn naam is Jeroen Janse, ik ben 32 jaar en inmiddels drie jaar getrouwd. Onze dochter is ook drie jaar en als ze op bed ligt, heb ik soms nog even tijd om zelf een spelletje te spelen.”

Je bent al lang in dienst bij FourTOP, wat zijn je ervaringen?
“FourTOP heeft een grote verandering ondergaan sinds ik in dienst ben. Waar we eerst vooral werkten met zelfgebouwde oplossingen zoals een Linux PC als firewall, zijn we nu overgestapt op professionele systemen waarmee we indien nodig terug vallen op support van de leverancier. Daarnaast is er natuurlijk een grote stap gemaakt naar Cloud-computing, waardoor we nu meer diensten leveren dan fysieke hardware.”

Wat is je functie en wat houdt dit precies in?
“Op papier ben ik ‘Project Engineer’. Bij FourTOP is dit echter een ruim begrip, ik verzorg namelijk veel meer: internetbellen, wifi, switches, firewalls, servers en storage systemen plaatsen plus het onderhouden daarvan. Tevens word ik regelmatig gevraagd om mee te denken met de servicedesk bij complexe storingen.”

Welk technisch apparaat is voor jou onmisbaar?
“De smartphone, deze gebruik ik echt overal voor! Naast bellen en appen, is dit ook mijn navigatiesysteem, camera én agenda. Bovendien gebruik ik hem ook als pinpas of zelfs als zaklamp. Doordat veel diensten tegenwoordig multifactor authenticatie vereisen, kan ik feitelijk nergens meer bij zonder mijn smartphone.”

Wat maakt FourTOP anders dan andere ICT bedrijven?
“FourTOP is een bedrijf dat zich goed inleeft in de klant om een passende oplossing te vinden. We bouwen met onze klanten een langdurige relaties op, zodat we allebei kunnen doen waar we goed in zijn.”

En waar ben je het meest trots op in je werk?
“Als alles uiteindelijk goed draait, alle kabels netjes zijn gemaakt en de klant tevreden is. Dan weet ik dat we goed werk hebben afgeleverd en daar mag je dan best trots op zijn!”

Tevens aanbevolen

Deze artikelen op Nieuws