headset-solid
078 30 30 777
Afspraak
Contact
Q Makelaars | Fourtop ICT klantcase

Een mooie samenwerking waarbij de klant altijd centraal staat

Lees de ervaringen van Q Makelaars 

Q Makelaars

Als er juist een makelaar bestaat die aan de mens denkt, is het Q Makelaars wel. Als onderdeel van de Q Groep samen met Q Bedrijfshuisvesting en Q Financieel zijn ze voorloper in het ontzorgen bij alles wat er speelt op het gebied van (her)huisvesting. Je kunt hierbij denken aan (ver)kopen, (ver)huren, taxeren, financieringen, energie, inrichting, architectuur en beheer op een persoonlijke en flexibele manier. Ze zijn één van de grootste full-service makelaars van Nederland waar ze gezien de sterke groei van het aantal kantoren in het land altijd vooruit blijven denken. Dit is ook terug te zien in de ontwikkelde Q Groep App waar je meer kunt vinden dan alleen de beschikbare woningen, maar ook je hypotheekdossier, de huidige hypotheekrentestanden, je maximale hypotheek en het laatste nieuws op de huizenmarkt kunt bekijken. Voor Q Makelaars maakt het niet uit welke dag of wat het tijdstip is, ze staan voor je klaar om je te helpen met elke vraag en ze luisteren daadwerkelijk naar je wensen.

Richard den Buitelaar - Q Makelaar | Fourtop ICT klantcase

Persoonlijk en meegaand om tot de beste oplossing te komen 

Het zijn uitdagende tijden, zeker als je in een branche werkzaam bent waar fysiek contact en afspreken gewenst is zoals in de huizenmarkt. "Mensen kopen geen huizen aan de hand van een filmpje, de investering is groot en je wilt het huis natuurlijk toch in het echt bezichtigen." Volgens Richard den Buitelaar, oprichter en partner van Q Groep, is het tijdens de coronacrisis juist deze uitdaging waarbij Q Makelaars zich onderscheid van andere makelaarskantoren. "Niet lang na de oprichting van Q Makelaars in 2006 hebben we al te maken gehad met een economische crisis in de markt en toen deden we het ook heel goed. We zijn juist sterk in crisissen, dat is momenteel wederom het geval. Met 20 werknemers zijn we een hecht team en persoonlijk contact staat voor ons op de eerste plaats, we zijn er voor onze klanten. En dit vinden we ook belangrijk bij onze partners zoals in het geval van onze ICT partner."

 

Precies deze kernmerken en de positieve instelling vindt Richard passen bij Fourtop:

 

De toegankelijkheid en het persoonlijke contact zijn voor ons de belangrijkste eigenschappen van een ICT partij, Fourtop voldoet hier zeker aan. Het past bij ons als organisatie en je voelt je als ondernemer begrepen, Fourtop zit reëel in de wedstrijd." Richard geeft hiernaast aan hoe het contact met de Fourtop Servicedesk verloopt. "Mijn collega’s hebben voornamelijk contact met de Servicedesk en hierbij heb ik één stelregel, zodra ik drie keer per week iets hoor dan klopt er iets niet. Maar dat gebeurt niet, alles verloopt goed. Als dit wel het geval zou zijn zouden we er ook meteen over kunnen praten, transparantie is voor beide partijen het fijnst. Je moet alles kunnen zeggen tegen elkaar."

De wensen en behoeften van de klanten staan centraal

Q Makelaars maakt al sinds de oprichting elk jaar een sterke en stabiele groei door, dit heeft ongeveer 10 jaar geleden meegespeeld in de overstap naar Fourtop. "Er waren geen problemen met de ICT partner van toen, maar we groeiden hard en zij waren een wat kleinere ICT partij. Naarmate er meer en meer vestigingen bij kwamen vroeg onze ICT omgeving ook steeds meer om stabiliteit en dit maakte de overstap naar Fourtop logisch. Ze konden dit destijds en kunnen dit nog steeds goed aan, het is een fijne samenwerking."

 

Ook al is de persoonlijke aandacht, zeker tijdens fysieke afspraken, hetgeen waar Q Makelaars zich in onderscheid, achter de schermen hebben ze een ICT omgeving waarbij het ook moet kloppen. "Er wordt bij Q Makelaars met het CRM systeem voor makelaars Realworks in de cloud gewerkt, dit is een heel licht systeem. Verder hebben we naast Outlook om te mailen niet veel nodig, maar het moet vooral goed en probleemloos werken. Zonder ICT kunnen we namelijk niet verder. Er kan onverwachts iets gebeuren met de hardware of met het internet, als de ondersteuning hierbij maar goed is. We vinden het vooral belangrijk dat het in het geval van problemen direct opgelost wordt en bij Fourtop klopt dit. Naast het persoonlijke contact en het ondernemerschap zijn ze kundig, ik heb ze nog nooit op iets niet deskundigs kunnen betrappen. Je hebt hiernaast bij Fourtop niet het gevoel dat er iemand is die je alleen helpt om van je geld af te komen, je wordt begrepen en ze ondersteunen goed."

 

Fourtop ICT klantcase

“Naast het persoonlijke contact en het ondernemerschap zijn ze kundig, ik heb ze nog nooit op iets niet deskundigs kunnen betrappen. Je hebt hiernaast bij Fourtop niet het gevoel dat er iemand is die je alleen helpt om van je geld af te komen, je wordt begrepen en ze ondersteunen goed."

Richard den Buitelaar - Q Groep | Fourtop ICT klantcase

Richard den Buitelaar
Oprichter en partner, Q Groep

Ben je benieuwd naar wat wij voor je kunnen betekenen?

Neem gerust contact met ons op voor een adviesgesprek

Afspraak